Összes oldalmegjelenítés

2012. október 13., szombat

Egy illatos olasz zöldfűszeres kenyér

Megláttam egy képet egy oldalon, és máris szárnyalt a fantáziám, miből lehet ezt elkészíteni? Már több mint egy éve nem sütök egymás után ugyanolyan kenyeret kétszer, mindig másra esik a választásom. Szerintem a lehetőségek száma végtelen. Egyik legfőbb táplálékunk a kenyér. Egészséges, vagy kevésbé az, de esszük minden nap, akár több alkalommal is. Az alapanyagok választéka is széles skálán mozog, így nem lehet megunni. Egy profi pékségben nem készül annyi fajta kenyér, ahányat én már megsütöttem.  Kiváncsi lettem, mennyi is az annyi. Íme a termés, amit már összegyüjtöttem 14 hónap alatt : 33 kelt tészta recept, 34 féle péksütemény, 71 fajta kenyér, nem számolva a pogácsákat, pizzákat, ami mind-mind kelt tészta.Nem szeretnék álszerény lenni, de ez alatt a 14 hónap  alatt 1.850.000 látogató tekintette meg az oldalamat nagy büszkeségemre.
Ez a mostani nagyon jól sikerült,  akár mind fel tudtam volna falni egy ültő helyemben. 
Egyúttal kipróbálhattam új szerzeményemet,  egy finom spanyol olívaolajat, amit innen szereztem be.


Hozzávalók: 
20 dkg kovász
20 dkg BL-80 kenyérliszt
20 dkg BFF-55 rétesliszt
20 dkg TRL-70 fehér tönkölyliszt
350 ml langyos víz
2 dkg friss élesztő
2 ek méz
50 g extraszűz olívaolaj
1,5 tk só

Tetejére: 
1-1 tk himalája só, kakukkfű, rozmaring, zsálya, majoránna, olívaolaj

A langyos vizet elkevertem a mézzel, beleforgácsoltam a friss élesztőt, 10 perc alatt teljesen megkelesztettem. Hozzáadtam a kovászt, az olajat a háromféle lisztet és a sót, majd lágy tésztát dagasztottam belőle, amit egy órán át kelesztettem. 
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam, három részre osztottam, hengerré formáltam és vigyázva, mert laza, sütőpapíros tepsibe fektettem. A kenyerek közé sütőpapír elválasztót húztam, hogy ne süljenek össze.
Tetejüket megkentem olívaolajjal, megszórtam sóval és a zöld-fűszerek keverékével, majd letakarva újabb fél órát kelesztettem. Közben a sütőt bekapcsoltam hőlégkeverésre, előmelegítettem 220 fokra. Ide toltam be a kenyereket és 22 perc alatt szép aranybarnára sütöttem.
Rácsra tettem kihűlni, de nem tudtam várni, langyosan belevágtam. Szenzációs volt.

Nincsenek megjegyzések: