Összes oldalmegjelenítés

2012. november 16., péntek

Magos rozsos tönkölykenyér

Egy egyszerű kenyérrecept, amiből lágy, foszlós, puha, illatos kenyerem lett. Nem is tudom, mi lenne velem, ha nem süthetnék kenyeret. 

A hozzávalók: 

1,5 dl langyos víz
1 ek méz
1,2 dkg friss élesztő 
1 dl natúr joghurt: 1-2 ek a kenéshez
20 dkg rozskovász
2 ek szőlőmagolaj
45 dkg fehér tönkölyliszt
1,5 tk só
1-1ek tetszés szerinti mag a szóráshoz, itt fekete/fehér szezámmag és kömény

Elkészítése: 

A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne a mézet és belemorzsoltam az élesztőt, hagytam, hogy szépen felhabosodjon. Beleöntöttem a kenyérsütő üstjébe, utána a joghurtot, a kovászt, a lisztet és a sót. Dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam és elmentem a dolgom után.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, négy részre osztottam, melyeket egyenként kb. fél méteres rudakká sodortam és összefontam őket. Sütőpapírral bélelt nagy jénai tálba fektettem, a tetejét megkentem joghurttal, megszórtam magokkal, lefedtem a tetejével és 40 fokos sütőbe tettem kelni kb. 1/4 órára, majd felkapcsoltam a sütőt légkeverésen 200 fokra, így sütöttem a kenyeret fél órán keresztül. Aztán levéve a tetőt még negyed órát 180 fokon pirítottam. Mikor megsült, rácsra tettem, ott hűlt ki. 



Két napig tartott a kenyér, de olyan volt másnap is. mintha akkor sült volna.

Nincsenek megjegyzések: