Összes oldalmegjelenítés

2012. november 21., szerda

Palacsinta tönkölylisztből

Gondolkodtam, mi lehetne a gyors vacsora, mikor is bevillant, hogy nagyon régen sütöttem palacsintát. De az is, hogy mennyire megszerettem a tönkölylisztet a kenyérsütésnél. Egy életem, egy halálom, a palacsintánál megpróbálom. Így is lett és mondhatom, nagyon jó ötlet volt.

Hozzávalók: 

  • 2 közepes tojás
  • 1 ek szőlőmagolaj
  • 1 ek cukor
  • 1 csipet só
  • 15 dkg fehér tönkölyliszt (TBL-70)
  • 2 dl tej
  • 1,5 dl szódavíz


Elkészítése:
A tojásokat a sóval és a cukorral kikevertem,hozzáadtam a lisztet és a tejet. Homogén masszává kevertem, majd felhígítottam a szódavízzel. Kicsit hagytam állni. 26 cm-es teflon palacsintasütőben 1-1 tk olajon megsütöttem 1/2 - 3/4 perc alatt mindkét oldalát. (A palacsintát gyorsan, nagy lángon kell sütni. ) Ebből a mennyiségből 9 db palacsinta készült.
Különböző töltelékkel tálaltam:  

  • fahéjas - cukros
  • fahéjas - cukros - szilvalekváros
  • fahéjas - cukros - szilvalekváros - kardamomos (ezt ettem én. KIRÁLY!!!)
  • sárgabaracklekváros


Borajánlat:

Aki szívesen meginna egy pohárka bort a palacsinta után, annak ezt ajánlanám:

Badacsonyi Ürmös - 2006 - Boksay Pince Badacsony - Badacsonyi borvidék
Minőségi fűszeres félédes fehérbor 0,75l
Az Ürmös (fűszeres félédes minőségi fehérbor)gyógyító hatását, kellemes ízét, illatát, a kiváló olaszrizlingben áztatott 16 féle gyógy-és fűszernövénynek köszönheti. 10-12 C fokra lehűtve aperitifként  illetve desszertek kísérőjeként ajánlom. Legkedvezőbben megkaptam ebben a vinotékában.

Nincsenek megjegyzések: