Összes oldalmegjelenítés

2012. november 8., csütörtök

Rozskovászos tönköly bagett

Mint már írtam, ez nagyon nagy segítségemre van a kenyérsütésnél.  A másik nagy segítőm a tönkölyliszt. Szenzációsan könnyű, szépen megkelt illatos, ropogós kenyereket és péksüteményeket süthetek belőlük. A házasságuk pedig egy más dimenzióba helyezte a kenyérről való elgondolásomat. Bagettet sütöttem belőlük, mert az a fiam egyik kedvenc pékáruja. Egyszerűen szenzációs. Lehet, hogy a franciák ezentúl hozzám járnak kenyérért. Nem vagyok elszállva magamtól, tényleg ennyire ízlik. Le is írom a receptjét, had készítse el mindenki, aki csak megkívánja.

Hozzávalók:
20 dkg rozskovász
25 dkg tönkölyliszt
10 dkg félfogós liszt
2 ek olaj
1 ek burgonyapehely
2 dl víz
1 ek méz
1 dkg friss élesztő
1 ek tejföl
1,5 tk só
1 csipet aszkorbinsav

Elkészítése:
A langyos vízben elkeverem a mézet és belemorzsolom az élesztőt, ami nagyjából tíz perc alatt megkel. Ehhez adom a folyékony összetevőket: olaj, tejföl, aztán a rozskovászt, majd a szilárdakat és a kenyérsütőgéppel megdagasztatom, kelesztetem. Ha legalább duplájára kelt, lisztezett nyújtódeszkán átgyúrom, három részre elosztom és hosszúkás rudacskákat formálok belőlük, amit a bagett sütőformába teszek. Ebben egy negyed órát kelesztem, amíg a sütő bemelegszik, majd langyos vízzel lefújum a tésztát, a tetejét bemetszem és a 22 fokra előmelegített sütőbe teszem hőlégkeverésen 10 percig sütöm, aztán leveszem a hőt 180 fokra és további 5 percig pirosra sütöm a kenyérkéket. Nagyon jó ez a bagett sütő, mert a kenyér minden porcikája szépen átsül benne, ropogós lesz. Mondjuk nem egy olcsó darab, de nekem mindenképpen jó befektetés volt, mert nagyon sokszor sütök bagettet.
Ilyen kis könnyed, mosolygós poros, pihe-puha illatos kenyereket sütöttem ebből a jó kis kovászból.


Nincsenek megjegyzések: