Összes oldalmegjelenítés

2012. november 16., péntek

Vajas kifli

Mákos gubát készültem sütni ebédre, ehhez kellett a kifli, de én nem mentem le a 300 méterre levő közértbe, hanem inkább sütöttem egy tepsivel. 

Hozzávalók:


  • 25 dkg rétesliszt
  • 25 dkg finomliszt
  • 1,5 dl tej-tejszín keveréke 1:1 arányban
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 dl langyos víz
  • 1 ek méz
  • 1 tk só
  • 10 dkg vaj
  • a kenéshez 2-3 ek joghurt 


A langyos vízhez kevertem a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és vártam, míg felfut habosra. Akkor beleöntöttem az új kenyérsütőmbe. 
Elbúcsúzom a régitől, aki több, mint 10 éven keresztül igen nagy szolgálatot tett nekem, megdagasztott és megkelesztett millió kenyeret, kalácsot, pogácsát, kiflit és még ki tudja mit nem.


Ő most elmegy pihenni Gabi barátnőmhöz Vámosmikolára és őket fogja reggelenként megörvendeztetni a frissen sült kenyér illatával. Nagyon sok örömet okozott nekem és a családomnak évek hosszú sora alatt. Megérdemli a pihenést. Már csak egy kis nyugdíjas munkát vállal. Szerencsére utódja kiválóan muzsikál, így kevésbé fáj a szívem. Meg persze tudom, hogy nagyon jó helyre kerül.
Félre a nosztalgiázással.

A kiflik elkészítése:

A megkelt tésztát a meglisztezett deszkán átgyúrom, cipót formálok belőle, amit aztán jó nagy körré (50 cm) kinyújtok.  Ezt a kört derelyevágóval felvágom 12 "egyforma" cikkre. A cikk alsó, széles felén ejtek egy 4-5 cm-es bevágást, a tésztát kettéhajtom, majd feltekerem.



Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket egymástól jó távol, mert nőni fognak. A 12 db éppen befért egy nagy gáztepsibe. Tetejüket megkentem kevés joghurttal és hagytam őket a tűzhely tetején negyed órát újra kelni. Addig előmelegítettem a sütőt 200 fokra és 15 perc alatt megsütöttem őket. 
Szegények utána azonnal halálukat lelték a gubában, de jó célt szolgáltak.


Nincsenek megjegyzések: