Összes oldalmegjelenítés

2012. december 8., szombat

Rozmaringos meggy chutney

Magozott meggyet vettem a tél derekán és valamilyen hús mellé illő dolgot szerettem volna készíteni belőle. Olvastam valahol egy hasonló receptet. Emlékeimet feligézve mindent beledobáltam egy lábaskába és máris főtt a csodás chutney.

Hozzávalók:
  • 500 g magozott meggy
  • 1 kis fej lila hagyma (5 dkg)
  • 5 dkg mazsola
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 ek juhar szirup
  • 3 ek vörösborecet
  • 1 kisebb ág rozmaring
  • 2 tk reszelt gyömbér
  • csipet só


Minden hozzávalót bedobtam egy kis teflon fazékba és kis tűzön háromnegyed órát főztem. Mikróban "sterilizáltam" a befőttesüveget és beletöltöttem a frissen készült chutneyt. Néhány perc múlva elkezdtem rájárni. Remélem marad annyi, hogy valami kis finom sült hússal is kipróbálhatom. Szeretem a chutneykat. Készítettem is már jó néhány félét, mint pl. mangó chutney, vagy a pikáns zöldcitromos mangó chatneyt, és a lilahagyma chutney, és a másik finomság, a szilva chutney. Természetesen szinte minden zöldségből, gyümölcsből lehet chutneyt készíteni. Ki is fogok próbálni még sokfélét.

Nincsenek megjegyzések: