Összes oldalmegjelenítés

2013. január 16., szerda

Isteni kínai mázas bőrős malacsült

Főző műsorokban és újságokban is olvastam, egyes séfek mennyire istenítik a hasaalja szalonnát. Nekem ez csak egy szalonna volt, míg a piacon nézelődve meg nem láttam ezt a húst malacból. Nem voltak rajta még csak nagyon keskeny zsíros rétegek, azonkívül világos hús és bőr. Imádom a sült ropogós malacbőrt. Nem egészséges, tudom, de hát ha mindig csak egészséges ételeket fogyasztanék, azt egyszer csak megunnám. Néha-néha kirúgok a hámból, mert erre is szükség van. A hús a borda és a hasa alja határán volt, így volt egy kevés csont is benne, ami nagyon ízletessé tud varázsolni minden húsételt.

Hozzávalók:
  • 1 kg malac oldalas-hasaalja
  • 1 fürt koktél paradicsom
Pác:
  • bors
  • 70 ml hoisin szósz
  • 70 ml rizsbor
  • 30 ml szójaszósz
  • 3 ek édes chiliszósz
  • 1 tk reszelt gyömbér
  • 1 tk kínai ötfűszerkeverék
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • 3 szál újhagyma szeletelve
Elkészítése:

A húst kettévágtam, enyhén megszórtam sóval és frissen őrölt borssal, tepsibe fektettem. Nyakon öntöttem az összekevert páccal, lefedtem fóliával és néhány órára hűtőbe tettem érni. Amikor úgy gondoltam itt az ideje az ebéd készítésnek, elővettem a húst, betoltam a 150 fokos sütőbe és magára hagytam egy órára. Az óra elteltével lerántottam a leplet róla, a két borda közé ültettem a paradicsomfürtöt és további 20 percig pirítottam a bőrét. Ezt néhány perc alatt megtehetjük grill alatt is. 
Már csak tálalni kellett. Sült zöldséges rizstésztával ettük. Szégyen ide vagy oda, hárman felfaltuk az egész húst. Ennyire omlós, ízletes, illatos húsételt még életemben nem ettem. Szerintem gyakori vendég lehet ezentúl a konyhánkban ez a fogás.


Nincsenek megjegyzések: