Összes oldalmegjelenítés

2013. február 9., szombat

Citrusos sült csirke kókuszos-babos rizzsel és ananász salsával

Egyik kedvenc szakácsom Lorraine Pascale, aki nagyon egyszerűen készít el igen finom ételeket. Az ő oldaláról gyűjtöttem ezt a receptet. Igazán érdemes volt belevágni, nagy sikere volt.


Bonyolultnak tűnő, hogy többféle fogásból készüljön el egy, de nem az. Mindegyik maximum 10 perc alatt elkészül.  Gyors ebédnek is mondhatnám.

Hozzávalók:
A csirkéhez:
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 hagyma 
  • 3 gerezd fokhagyma 
  • 70 dkg csirkemellfilé
  • 3 evőkanál balzsamecet
  • 1 tkTabasco szósz 
  • 1 ek nádcukor
  • 2 teáskanál őrölt szegfűbors 
  • 2 tk édes mustár
  • 1 tk őrölt fahéj 
  • 2-3 ek szójaszósz
  • 1 lime leve
  • ½ narancs leve
  • néhány friss kakukkfűág
Az ananász salsához:
  • 1/2 ananász 
  • 1 marék koktél paradicsom
  • 1 marék koriander zöld
  • 1 lime leve
A kókuszos babos rizshez: 
  • 400g doboz angol sült bab 
  • 1 maréknyi friss koriander vagy sima levelű petrezselyem
  • 2 ek olívaolaj
  • 350g jázmin rizs
  • 400ml kókusztej 
  • 200 ml csirkehúsleves
  • 2cm friss gyömbér 
  • 1 piros chili 
  • só 
  • frissen őrölt fekete bors 

Elkészítése:

A hagymát félfőre vágtam és karamellizáltam a felforrósított olajon, majd hozzáadtam a fokhagymát és a kb. 3x3 cm-re vágott csirkemell kockákat és addig sütöttem, míg minden oldaluk kissé megpirult. Ekkor rászórtam a fűszereket, a lime és narancs levét, letakartam fóliával és a 180 fokos sütőbe toltam 30 percre.

A rizskörethez a felforrósított olajon a rizst egy percig pirítottam, majd hozzáadtam a fűszereket, felöntöttem kókusztejjel és csirkehúslevessel és kb. 10 percig fedő alatt főztem lassú tűzön. Mikor már majdnem teljesen puha volt a rizs, akkor leszűrtem a babot és hozzákevertem, további 5 percig együtt főztem őket. Tálalásnál petrezselyem /koriander zöldet kevertem hozzá. 

A salsához megpucoltam az a ananászt, kivágtam a kemény közepét, a gyümölcs húsát pedig felszeleteltem keskeny, falatnyi kockákra, hozzáadtam a negyedelt koktél paradicsomot, a koriander zöldjét , végül rátekertem egy lime levét. 

Szenzációsan finom fúziós fogás kerekedett belőle.

Nincsenek megjegyzések: