Összes oldalmegjelenítés

2013. március 10., vasárnap

Karamellizált körte balzsamecettel és bazsalikommal

Valamelyik reggel láttam ezt a kis szösszenetet a tévében. Tovább tart leírni, mint elkészíteni és nagyon ott van. Szenzációs találmány. 




Hozzávalók 2 személyre:


  • 2 Vilmos körte
  • 1 dl balzsamecet
  • egy marék dió frissen pirítva, hámozva
  • 5-6 nagy bazsalikomlevél
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek nádcukor


Elkészítése:

A körtéket ketté vágtam, a magházat kikanyarítottam. A vajat felforrósítottam és beleszórtam a cukrot, karamellt forraltam belőle, amibe befektettem a felezett körtéket. Mindkét oldalukat 5-5 percig sütöttem közepes lángon. Közben egy edényben 1 dl balzsamecetet addig forraltam, míg harmadára redukálódott. Egy serpenyőben illatosra pirítottam a diót. Tenyerem közt simogatva lesöpörtem róla a héját, majd nagyobb darabokra tördeltem. A körtét a tányérra szedtem, megszórtam a csíkokra vágott bazsalikommal és a dióval, majd a sűrű balzsamecettel meglocsoltam. EZ IGAZI KULINÁRIS ÉLMÉNY!

Nincsenek megjegyzések: