Összes oldalmegjelenítés

2013. május 28., kedd

Kókuszos tiramisu

Igen, tudom, hogy a tiramisu akkor az igazi, ha kávé és kakaó van benne a mascarponen kívül, de előttem ezt a receptet az általam igen kedvelt Stahl Judit is elkészítette, sőt az ő receptkönyvéből merítettem az ötletet kis változtatásokkal.


Hozzávalók:
Krémhez:
  • 4 tojás
  • 50 dkg mascarpone
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg porcukor (én házi vaníliásat használtam)
  • 2 lime

A babapiskótához:
  • 40 db babapiskóta
  • 0,4 l tej
  • 1 dl kókuszlikőr

Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját a porcukrot, a mascarponét és 15 dkg kókuszreszeléket, a lime-ok reszelt héját és levét robotgéppel összekevertem, majd beleforgattam a tojások habját.
A tejet és a likőr összekevertem és csak egy pillanatra belemártottam piskótákat, és szép sorban egy szögletes sütőtál alját kiraktam velük. Fontos, hogy e áztassuk el a piskótákat, csak jelen legyen az íz. Amikor a tál alja megtelt, akkor a krém egyharmadát egyenletesen elsimítottam rajta, majd újra a beáztatott babapiskóta következett. Így készítettem három réteget. A tetején egyenletesen elszórtam a maradék kókuszreszeléket. Néhány órára érdemes a hűtőbe tenni, hogy összeérjenek az ízek. Az én családom nem várt órákig, így egy jó fél-egy órára betettem a mélyhűtőbe és már tálaltam is. Nem volt nagy jövője. Pillanatok alatt elfogyott ez a tekintélyes mennyiség. Egyszer készítettem limoncelloval is, na az is ott volt a szeren. Egyszerűen nem tudtam abbahagyni, annyira finom volt.

Nincsenek megjegyzések: