Összes oldalmegjelenítés

2013. május 3., péntek

Szedres linzertorta

Egy kedves ismerősömnek készítettem ezt a tortát,aki már annyi jót tett velem,hogy meghálálni sohasem tudnám neki. Így azt gondoltam, milyen nagyszerű lenne, ha avval lepem meg, amit a legjobban szeretek csinálni, neki viszont nem jut rá ideje. Bevált. Azt mondta, a férje állítja, ha még egyszer meg szeretne nősülni (amiről persze nincs szó), akkor az én kezemet kérné meg, annyira szereti a sütijeimet. 
Nem tart sokáig elkészíteni. Ízletes finomság.


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 15 dkg darált dió
  • 15 dkg hideg vaj
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 1 kis tojás
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1/2 kk őrölt szegfűszeg
  •  csipet só1
  • 1/2 kk sütőpor
  • 1/2 kisebb citrom leve és reszelt héja
Tölteni: 
  • 30 dkg szederlekvár
    15 dkg szeder
Elkészítése:

A tésztához valókat robot géppel összegyúrtam (lágy tésztát kaptam, melyet 1 órára folpackba csomagolva hűtőbe tettem. A lehűlt tésztát 2/3 - 1/3 arányban elosztottam és a nagyobbik részt két folpack réteg között kerek formára kinyújtottam, hogy egy 25 cm átmérőjű piteformát és az oldalát is betakarja. A lelógó széleket levágtam. A tésztán elterítettem a lekvárt és annak tetejére egész szederszemeket tettem. A maradék 1/3 rész tésztát kinyújtottam 2 mm vékonyra és derelyevágóval csíkokat szabtam belőle. A torta tetejét négyzethálósan befedtem vele. 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen, 45-50 perc alatt megsütöttem. Teljes kihűlés után emeltem ki a piteformából (itt nagy segítségemre volt a kivehető aljú sütőforma).
 

Nincsenek megjegyzések: