Összes oldalmegjelenítés

2013. június 23., vasárnap

BBQ mártogatós

Jucikámhoz és kedves férjéhez készültünk Pomázra grillezni és a kolbász mellé én készítettem a szósz. Nehogy már boltba vegyük meg. Remélem tetszett mindenkinek. Mondjuk én is a neten találtam a "Nem vagyok mesterszakács " (pedig de) oldalán, de még egy kicsit változtattam rajta.



Hozzávalók:
  • 5 dkg vaj
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 1 kis fej lila hagyma
  • 10 gerezd fokhagyma
  • 3 ek demerara nádcukor
  • 200 g sűrített paradicsom
  • 3 ek sherry ecet
  • 1 ek balzsamecet
  • 3 ek mézes mustár
  • 6 ek házi sárgabaracklekvár
  • 3 ek Worchestershire szósz
  • 1 kk Tabasco
  • 3 ek édes chiliszósz
  • 4 ek spanyol füstölt paprika
  • 1 ek oregano
  • 1 ek kakukkfű
  • 1 tk só
  • 1 tk 5 bors keverék
  • 1 tk cayenne-bors


Elkészítése:

A szőlőmagolajon felolvasztottam a vajat, ebben pirítottam a lereszelt lila hagymát, majd később beletettem a lereszelt fokhagymát is és együtt pirítottam őket, hogy karamellizálódjanak. Ezt követően beletettem a nádcukrot, amivel újra pirítottam 1-2 percet folyamatosan kevergetve. Aztán már csak dobáltam bele mindent, amit odakészítettem, abban a sorrendben, ahogy felsoroltam.  Mikor minden benne volt, 2-3 percig összefortyogtattam és lehúztam a tűzről. Két kimosott üveget a mikróban fertőtlenítettem és ketté töltöttem ezt az adagot. Egyik jött velünk a grill partira, a másik a hűtőben ül és várja, hogy felhasználjam. 
Nagyon jól éreztük magunkat a bulin. Boldog vagyok, hogy elmehettem. Innen üzenem Jucinak, hogy ez a bonyolultnak hangzó recept nem is az, ehhez szerintem mindent megkap a Lidlben.

Nincsenek megjegyzések: