Összes oldalmegjelenítés

2013. november 29., péntek

Kefires-sörös tönkölykenyér tang zhonggal

Minden alkalommal, amikor kenyérsütésre adom a fejem (legalább két naponta), mindig úgy kreálom a receptjét, amit otthon találok. Kedvenc unokatesómnak hála jó 12 éve otthon sütöm a mindennapit, de szerintem kétszer ugyanazt a kenyeret még nem sütöttem meg ez alatt a hosszú idő alatt. Mindig akadnak kedvenc alapanyagok, mindig más a hangulatom, de mégsem készítem ugyanazt.  Most ezt sütöttem:


Hozzávalók: 

  • 1,5 dl sör
  • 2,2 dl kefir
  • 14 dkg tang zhong
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 60 dkg tönköly fehér liszt
  • a tetejére 2 ek kefir és 2 ek fehér szezámmag

Elkészítése: 

A tang zhonghoz 1,2 dl hideg vízben 2 ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.
A sört meglangyosítottam, beletettem a cukrot (amitől csak úgy pezsgett), aztán belemorzsoltam az élesztőt, felfuttattam benne. 
Minden hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztóprogramra kapcsoltam (nem is használom másra a gépet). 
A megkelt tésztát átgyúrtam, ketté osztottam. A tésztát kihúzogattam nagyjából téglalap alakúra, majd feltekertem, hogy vekni formája legyen. Szilikon kenyérformába fektettem, tetejét megkentem kefirrel és megszórtam szezámmaggal. Egy éles késsel bemetszettem a tetejét, aztán letakartam egy tiszta konyharuhával és hagytam kelni 25-20 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra hőlégkeverésen és ezen a hőfokon 30-35 perc alatt megsütöttem a két kenyeret. 


Nincsenek megjegyzések: