Összes oldalmegjelenítés

2013. november 29., péntek

Retro menza kaja: Piskóta csokiszósszal

Mindennapos kínszenvedés kigondolni, mi legyen az aznapi betevő falatunk. Ezért kigondoltam, hogy olykor elkészítem egy-egy gyermekkori menza élményemet. Igaz szívemből vágytam egy pásztortarhonyára, de mint már sokszor, fiam lefújta gyenge próbálkozásomat. Következő ötletem a piskóta csokiszósszal volt, mert az édes mindig elfér a pocakjában. Én meg csak megküzdök valahogy a kilók leadásával. Új módszerem a hastánc. Na de vissza a kalóriákhoz.

Hozzávalók:
Piskótához: 

  • 4 tojás
  • 10 dkg lágy vaj
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk vanília kivonat
  • 20 dkg tönkölyliszt

Elkészítése:

A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét felvertem kemény habbá. A sárgáját a cukorral, a vajjal habosra kevertem, majd hozzáadtam a vaníliát, citromhéjat, belekevertem a sütőporral elkevert lisztet, végül három adagban hozzákevertem a tojásfehérje habot. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és 160 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem. Egy beleszúrt fogvájóval ellenőriztem, kellően átsült-e a tészta. Rácsra emeltem a sütőpapírral együtt és ott hagytam kihűlni.

Csokiszószhoz:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl tejszín
  • 1 kk fahéj


A csokoládét, a vajat és a cukrot vízgőz fölött felolvasztottam, majd alaposan kikevertem a tejszínnel, fahéjjal. Evvel öntöttem nyakon a finom piskótát.



Nincsenek megjegyzések: