Összes oldalmegjelenítés

2013. november 10., vasárnap

Tarka saláta

Az ebég mellé készítettem ezt az ízletes, télen is elkészíthető vitaminbombát. Nagyon fontosnak tartom, hogy még a tél beállta előtt felvértezzük a szervezetünket minden elérhető forrásból vitaminnal. Így talán nehezebben győznek le minket a bacik és a vírusok.
Pillanatok alatt elkészíthető, ízletes kísérője lehet egy húsételnek, de akár egy könnyű vacsorának is kitűnő.


Hozzávalók: 

  • 1 fej jégsaláta
  • 1 piros kaliforniai vagy kápia paprika
  • 1 csomag retek (ízlés szerint piros, vaj vagy jégcsap)
  • 1 kisebb kígyóuborka
  • 1 gránátalma magjai
  • 1 marék menta felaprítva


Dresszinghez:

  • 1 citrom leve (én a reszelt héját is beletettem)
  • 2 ek méz
  • 0,8 dl szőlőmagolaj


Elkészítése:

A salátát felcsíkoztam, a retket, az uborkát és a paprikát egyforma 1x1 cm-es kockákra vágtam. A gránátalma magjait kiszedtem vigyázva arra, hogy a fehér hártya ne legyen benne, mert az nagyon keserű. Mindent összekevertem egy salátástálban. A dresszinget is kikevertem és meglocsoltam vele a salátát, majd megszórtam a felaprított mentalevelekkel.

Az ötletet Nigella Lawson: Nigella expressz című könyvének első kötetében találtam.

Nincsenek megjegyzések: