Összes oldalmegjelenítés

2013. december 25., szerda

Erőleves

Úgy gondoltam, hogy főzök egy finom gyöngytyúk levest karácsonyra, de addig szemeztem a piacon a gyöngytyúkokkal, hogy elfogytak. Ott kígyózott a végeláthatatlan sor és halak halálára vártak, én is odakígyóztam érdeklődni. Már csak fácán volt. Mivel tavaly azt főztem, most elhessegettem a gondolatot és mást terveztem. Vettem egy jókora csontos marhanyakat,- én szeretem, mert omlós, viszonylag hamar fővő hús. Otthon pedig ült egy nagyobb csontos malackaraj. Lecsaptam róla a csontot. A nyakról is levágtam 70 dkg húst, a többit a karajcsonttal együtt megsóztam, borsoztam és a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen kb. egy órára. Ezeket a jól megsütött húsos csontokat tettem fel főni. Még habozni sem kellett, mert végig szép tiszta volt a leves. Mikor felforrt a csonttal, megsóztam és beletettem a sárgarépát, fehérrépát, egy nagy zellert, egy krumplit, egy paradicsomot, paprikát. Fűszerkosárban tettem bele borsot, gyömbért, borókabogyót, sáfrányos szeklicét. Gyöngyözve főztem a levest. Mikor puhára főtt a hús és a zöldségek, egy pároló edényben belógattam még a levesbe kis kelbimbót és zöldborsót 5-6 percre. Ilyen gyorsan még nem fogyott el húsleves nálunk. 


Hozzávalók:

  • 50 dkg húsos marhacsont
  • 30 dkg húsos malaccsont
  • bors
  • 30 dkg zellergumó
  • 2 nagyobb fehérrépa
  • 4 nagyobb sárgarépa
  • 1 közepes burgonya
  • 1 TV-paprika
  • 1 fürtös paradicsom
  • 1 zsenge karalábé
  • 20 dkg kelbimbó
  • 20 dkg zöldborsó
  • 5-6 borókabogyó
  • 1 diónyi gyömbér
  • 2-3 ág kakukkfű
  • 1 tk egész fekete bors
  • 1 kk sáfrányos szeklice
  • 1 ek só


Nincsenek megjegyzések: