Összes oldalmegjelenítés

2013. december 25., szerda

Krumplis pogácsa tang zhonggal

Mindig elszámolom az adagokat a főzősnél. Általában többet készítek, mint amit egyszerre megennénk. Ez arra inspirál, hogy a maradékot valamibe felhasználjam. Ennek újabb sütés-főzés lesz a vége.
A maradék krumplipürét így használtam fel. Fiam mindig megeszi a pogácsát, tehát ez jó választás. 


Hozzávalók:

  • 15 dkg tang zhong
  • 20 dkg zelleres krumplipüré
  • 1 ek só
  • 0,5 dl tej
  • 1 kk cukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2 dl tejföl
  • 7 dkg lágy vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 60 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg reszelt ementáli sajt a tetejére


Elkészítése:
A tang zhonghoz 1,2 dl hideg vízben 2 ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához. 
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel. Minden hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztásra állítottam, ő pedig tette a dolgát. A megkelt lágy tésztát alaposan lisztezett deszkára borítottam, áthajtogattam , aztán kinyújtottam 2,5-3 cm-re.Lisztbe mártott pogácsaszaggatóval kiszaggattam a tésztát, tenyerem közt megsodorgattam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Tetejét megkentem egy kis tejföllel elkevert maradék tojásfehérjével és rászórtam a reszelt sajtot. 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 23-25 perc alatt megsütöttem. Nagyon finom, lágy, könnyű pogácsákat kaptam.

Nincsenek megjegyzések: