Összes oldalmegjelenítés

2013. december 23., hétfő

Narancslikőr otthon készítve

Már az ősszel terveztem az elkészítését, ezért vásároltam narancsot és vodkát. Odáig eljutottam, hogy a narancsokat alaposan megmostam, szárazra töröltem, zöldséghámozóval vékonyan meghámoztam, hogy csak a színes héját vágjam le. Ezt belepasszíroztam a vodkás üvegbe, lezártam és egy sötét szekrénybe zártam. Terveim szerint 2-3 hetet gondoltam érlelni a vodkát a finom aromákkal, de mindig lusta voltam szirupot főzni hozzá. Végül eljött a pillanat, mikor a sok narancsos édesség sütögetése közben elfogyott a narancslikőröm. Azonnal aktivizáltam magam. Előkaptam a rég elfeledett butykost. Feltettem főni fél liter szűrt vizet 25 dkg cukorral. Elkevertem a vízben a cukrot és addig forraltam kis tűzön, míg nagyjából a felére csökkent a folyadék mennyisége. Ekkor levettem a tűzről, hozzátöltöttem a narancsos vodkát és együtt hagytam kihűlni őket. Mikor megkóstoltam, pontosan olyannak éreztem, mint azt a likőrt, amit készen vettem és elfogyott. 


Hozzávalók:

  • 0,75 l vodka
  • 7 narancs levágott héja

A sziruphoz:

  • 0,5 l szűrt víz
  • 25 dkg cukor

Nincsenek megjegyzések: