Összes oldalmegjelenítés

2014. március 12., szerda

Lusta asszony túrós-meggyes pitéje

Főnököm kedvese küldte át nekem ezt a receptet. Többször hallottam már, hogy így sütnek pitét, de nem volt hozzá nagy bizodalmam. De így, hogy környezetemből hallottam, milyen finom, megjött az indíttatás, meg kell próbálnom. Kiszaladtam a piacra, vettem házi tejet és túrót. Hazamentem, tettem-vettem, de nem láttam neki. Megint ott volt a fejemben a bizonytalanság. Végül győzött a kíváncsiság és este negyed 8-kor nekiláttam keverni, kutyulni.
Ez lett belőle:


Hozzávalók:
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg Rama Vajas íz
  • 12 dkg gyümölcscukor
  • 6 dl zsíros tej
  • 4 db nagy tojás
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 ek vaníliakivonat
  • 1 citrom héja
  • 50 dkg házi túró
  • 5 dkg zöld mazsola 
  • 1 üveg meggybefőtt lecsepegtetve (vagy bármilyen tetsző gyümölcs)

Elkészítése:

A lisztet, a cukrot, a sütőport és szódabikarbónát (elfogyott a sütőporom) egy edényben összekevertem.
A tejet, a tojást, a vaníliakivonatot habverővel megkevertem egy másik edényben.
Egy 35x25 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral, amit jó alaposan megvajaztam 5 dkg vajjal. A vajas felületen egyenletesen eloszlattam a liszt felét. A lisztre rámorzsoltam a túrót, szintén egyenletesen eloszlatva, rászórtam a mazsolát, ráreszeltem a citrom héját, végül pedig a lecsepegtetett meggy került mindezek tetejére.
A meggy tetején eloszlattam a sütőporos liszt másik felét és egyenletesen meglocsoltam a tojásos tejjel.
A kupac tetejére csipkedtem a vaj másik felét és 190 fokra előmelegített sütőben kb. 40-45 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Végleg elmúlt minden kétségem. Nagyon ízletes, lágy állagú, de jól egyben maradó süteményt kaptam, amit kicsit még megszórtam házi vaníliás porcukorral. Legközelebb almás változattal fogok próbálkozni.


Nincsenek megjegyzések: