Összes oldalmegjelenítés

2014. május 10., szombat

Aszalt paradicsommal töltött csirkemell sóban sült burgonyából készült gnocchival

Ezt a gnocchi készítési ötletet Witch portáján olvastam. Egyszerűen szenzációsan finom. Soha másképpen nem készítem ezután. A csirke ötlete már csak mellékesen jött.


Hozzávalók:
A gnocchihoz:

  • 75 dkg közepes burgonya
  • 0,5 kg tengeri só (melyet erre a célra többször is felhasználhatunk)
  • 20 dkg tönköly fehér liszt + a nyújtáshoz
  • 2 tojássárgja
  • 1 kk só

Főzéshez:

  • 4 l víz
  • 1 ek só
  • 2 ek olívaolaj (lehet szintén a paradicsomról)

Csirkéhez:

  • 2 ek olívaolaj (a paradicsomról)
  • 60 dkg csirkemell
  • 20 dkg olajban eltett aszalt paradicsom 
  • bors
  • 2 dl főzőtejszín
  • 4 ek parmezán

Egy kis extra:

  • a gnocchit megszórtam ropogósra sült hagymával (Lidlben kapható)

Elkészítése:

A burgonyákat alaposan megmostam és akkora tepsibe tettem őket, amibe éppen belefértek, majd rájuk zúdítottam a sót, ami így elfedte a gumókat. 200 fokfos sütőben kb 40 perc alatt megsütöttem őket. A sütési időt befolyásolja a krumpli nagysága. Időnként érdemes egy kést, vagy villát beleszúrni, hogy mikor puhul meg. A krumplit meghámoztam és robotgépbe dobtam a liszttel, tojássárgájával és egy kis sóval (ugyanis csodák csodájára nem lett sós, viszont az állaga tökéletes volt a célra). A masszát összedaráltam, gyúrtam. Persze nem szabad sokáig, csak amíg elkeverednek, nehogy gumis állagú legyen. Ezután lisztezett deszkán négyfelé osztottam, mindegyik kupacból vastag hüvelyujjnyi szálat sodortam, amit késsel elvágtam 2,3-3cm-es darabokra. A lisztes deszkán egyet sodortam rajtuk, hogy a vágott felület elsimuljon.
Nagy, tésztafőző fazékban vizet forraltam, megsóztam és négy adagban 2-2 perc alatt megfőztem a gnocchikat. Miután feljött a víz tetejére még kb. fél percig főztem, majd leszűrtem és egy serpenyőbe tettem, amiben kevés olajat tettem a paradicsomról. Nagyon finom ízt ad a tésztának.

Az egész csirkemellet négy darabba vágtam lapjában. Egy-egy csirkemellet háromfelé nyitottam úgy, hogy egyszer jobbról balra bevágtam az  egyharmad vastagságban, majd kinyitottam a húst és a közepétől a vastagabbik részt újra csak bemetszettem jobbról balra, így kaptam egy nagyobb lapot. A húst sóztam, borsoztam. Minden szeletre 6 db fél aszalt paradicsomot fektettem és feltekertem a húst. Két végétől megtűztem hústűvel. 

Egy kanál olajat tettem egy akkora teflonserpenyőbe, amekkorába éppen belefér a négy rolád és a húsokat erős tűzön minden oldalukon megpirítottam kicsit. Aztán felöntöttem 2 dl tejszínnel és lefóliázva a 200 fokos sütőbe tettem 20 percre, majd a fóliát levettem, egy-egy kanál reszelt parmezánt szórtam a roládokra és még negyed órát sütöttem szabadon, míg szépen megpirult a sajt a tetején.

Tálalásnál a gnocchit megszórtam finom ropogós sült hagymával és a sült tejszínes szafttal meglocsoltam a húst. Egyszerűen mennyei volt.

Nincsenek megjegyzések: