Összes oldalmegjelenítés

2014. május 25., vasárnap

Mézes krémes, ahogy én gondoltam

Kedves barátnőmnek szerettem volna kedveskedni a süteménnyel, de hoppon maradtam, amikor a befőttes polcon körbe néztem, mert bizony a lekvárok legtöbbjét már átszállítottam az új lakásba, ahova nemsokára költözni fogunk. Néhány üveg házi szilvalekvár  árválkodott a polcon. Nem bántam, mert úgysem szeretem mindig ugyanazokat az ízeket elkészíteni. Sütöttem már több ízben, így most pont kapóra jött a szilvalekvár. 


Hozzávalók: 
A tésztához:

  • 75 dkg tönköly fehér liszt
  • 9 dkg kacsazsír
  • 20 dkg nyírfacukor
  • 3 tojás
  • 6 ek méz
  • 6 ek tejföl
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
  • 1 ek fahéj
  • 6 ek cukrozatlan kakaópor

Töltelék:
Puding:

  • 3 csomag Oetker Prémium csokoládé pudingpor
  • 1,2 dl zsíros tej
  • 30 dkg vaj
  • 10 dkg nyírfacukor
  • 10 dkg étcsokoládé

Lekvár:

  • 60 dkg házi szilvalekvár

Bevonathoz:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 2 ek szőlőmagolaj

Elkészítése:

A tészta hozzávalót robotgépben összegyúrtam, míg szép fényes, homogén lett. Folpackba csomagolva a hűtőbe tettem fél órát pihenni. 
Közben 0,8 liter tejet a cukorral feltettem forralni. A maradék 4 dl-ben elkevertem a pudingport. Mikor a tej felforrt, hozzáöntöttem és habverővel kevertem, míg besűrűsödött, közben hozzáadva az étcsoki korongokat is, hogy beleolvadjanak a masszába. Majd vízfürdőben hűtöttem, míg langyos nem lett. Hozzáadtam a felkockázott vajat és robotgéppel addig kevertem, míg egynemű nem lett.
A tésztát elővettem a hűtőből. 2/3 - 1/3 részre osztottam, mert egy nagy 35x25 cm-es tepsivel készítettem és egy kerek, 18 cm átmérőjű tortaformával is. Mind a kisebb, mind a nagyobb adagot további 4-4 egyenlő részre osztottam és lisztezett deszkán kinyújtottam 2 mm vékonyra. Formájának megfelelően kivágtam őket és 200 fokos sütőben 5-6 perc alatt megsütöttem őket. Konyharuhára tettem ki hűlni. Mikor már mindegyik megsült, elkezdtem összeállítani a süteményt. A pudingot is elosztottam 2/3 - 1/3 arányban. Majd ezeket is két részbe vettem. A tészta alsó lapját leraktam a tepsibe és megkentem a puding felével, majd egy másik tésztalappal lefedtem. Erre szilvalekvárt kentem, majd újabb tésztalappal fedtem be. Ennek tetejébe megint a csokipuding következett, amit a negyedik lappal lefedtem.
Üvegedényben kis szőlőmagolajjal mikróban felolvasztottam a csokoládét és fényesre kevertem. Csak félpercekre érdemes indítani a mikrót és ellenőrízni kell, mennyire olvadt fel, mert könnyen megégethetjük. Viszont, ha nem akarunk pepecselni a vízfürdővel, akkor egy gyors megoldás. A csokoládét ecsettel elkentem a felső lap tetején és a kész süteményt egy éjszakára a hűtőbe dugtam összeérni. Másnap vágtam csak fel. 
Juci barátnőmnek még odahintettem egy kis cukor szívecskét és pár levendulavirágot díszítésként. Nem lett szép, de finom az igen (mint a chokito).


Nincsenek megjegyzések: