Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 8., szombat

Töltött grissini

Mindig keresek-kutatok a neten a receptek között, hogy vajon mihez lenne éppen kedvünk. Megláttam egy receptet, amiben leveles tésztába csomagolt olajbogyót sütöttek meg. Mivel éppen pizzát sütöttem, és maradt felesleges tésztám, így én abba csomagoltam az olajbogyókat. Az erkélyen termesztett koktélparadicsom termésem nem nevezhető bőségesnek, ezért úgy döntöttem, hogy büntetésből ebben a pizzatésztában végzik. Így is lett.


Mivel nagy sikerük lett, de a mennyiségük kevéske volt, így másnap megismételtem a hűtőbe eltett pizzatésztából egy újabb sütésével. Mivel a paradicsom elkopott, így olívaolajban eltett aszalt paradicsomot tettem a helyére és megpatkoltam még némi fűszerrel, sajttal.

Hozzávalók:

  • 20 dkg pizzatészta (de az is jó, ha csak liszt/víz 2:1 aránya, 10 dkg liszt/1 dkg élesztő, olaj, só kombót                                 használtok)
  • frissen őrölt bors
  • szárított oregánó
  • 24 db fekete magozott olajbogyó
  • 20 pici koktélparadicsom
  • (1 tojás)
  • 1 ek olívaolaj (az aszalt paradicsomról)
  • 2 ek frissen reszelt parmezán sajt


Elkészítése:

Az első adagba (fent) csak olajbogyó és koktélparadicsom került), a maiba már a több fűszer sajt.
A hűtőből kivett tésztát átgyúrtam, elosztottam 4 részre, kinyújtottam kb. 25x10 cm-es vékony lappá, amit aztán középen hosszában még ketté vágtam.
A lapokra kevés borsot őröltem, megszórtam szárított oregánóval, a tészta szélére egymástól kb. 2 cm-re leraktam váltakozva az olajbogyót és a feldarabolt aszalt paradicsomot, majd a tészta másik felét ráhajtottam. Első nap még megkentem tojással, úgy hajtottam rá, de másnap már nem tojásoztam, csak összenyomkodtam a tészta széleit. Minden kupac olajbogyó, vagy paradicsom után tekertem rajta egyet, majd első nap középen kettévágtam a tésztát hosszában, de ma már nem bíbelődtem vele, hanem így mentek a sütőpapírral bélelt tepsibe.








A tetejüket megkentem a paradicsom olajával és kevés parmezánsajtot reszeltem rá. 260 fokon hőlégkeverésen 8 -10 perc alatt megsültek, és a család most is itt sündörög körülöttem és fogynak a pizzás rudak.


Nincsenek megjegyzések: