Összes oldalmegjelenítés

2017. november 3., péntek

Diós linzer

Nagyon szeretem és igen régen sütöttem. Nekiálltam részben CH csökkentett lisztből, amitől ugyan puhább lett a tészta, nem olyan roppanós, de nagyon ízletes. Mi sem bizonyítja jobban, hogy  akét tepsi süti 1-2 nap alatt elfogyott, pedig én nagyon visszafogtam magam. 



Hozzávalók: 

  • 10 dkg dió
  • 15 dkg finomliszt
  • 15 dkg 50%-os CH csökkentett Dia Wellness liszt
  • 15 dkg ír vaj
  • 1 tojás
  • 7 dkg gyümölcscukor
  • 1 kk őrölt fahéj
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 kk sütőpor 


Tetejére:

  • tojásfehérje
  • 2 ek durvára tört dió
  • 1 ek nádcukor


Tölteni: 

  • 25 dkg házi baracklekvár


Elkészítése: 

A diót serpenyőben kicsit megpirítottam, durvára vágtam, 2 evőkanálnyit félretettem a tetejét díszíteni. A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét félretettem a süti tetejét megkenni, a sárgáját a tésztába tettem. 
A tésztához az összes szoba hőmérsékletű hozzávalót dagasztógépben összegyúrtam, elgvégül hozzákeverve a durvára vágott diót.  Fóliába csomagolva fél órát hűtőben pihentettem, majd lisztezett munkafelületen kinyújtottam 0,5 cm vékonyra. Formával kiszúrtam. Az aljának teli virágforma, a tetejéből különböző kis formákkal kiszúrt lyukas lap került, hogy a lekvár is látható legyen. 
Mindet sütőpapíros tepsibe tettem, tetejét megkentem a tojásfehérjével, megszórtam a durvára vágott dióval és némi nádcukorral. 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem. Megvártam, míg meghűlnek és baracklekvárral összeragasztottam. 
Némi tészta maradt a farigcsálásból, abból pedig virágos linzert sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: